Jeigu informacinės technologijos nėra jūsų arkliukas, terminas „CRM“ gali skambėti kaip baisiai techniškas ir komplikuotas dalykas. Visgi technologijomis naudojamės kasdien, net jei nesame IT specialistai: internetas, el. paštas, išmanieji telefonai, Excel lentelės, dokumentai virtualiose platformose, savitarnos kasos ir degalinių kolonėlės – retas kuris norėtume grįžti į XX a., nes technologijos yra patogu ir padeda sutaupyti daug brangaus laiko. Tas pats ir su CRM – tai yra priemonė jūsų darbui palengvinti, laikui taupyti, tikslams pasiekti.
Kas yra CRM?
Apibrėžčių yra daug ir įvairių, pradedant tuo, kad CRM yra į kliento poreikių patenkinimą orientuota verslo filosofija, baigiant labai konkrečiais įrankiais, kurie padeda pasiekti užsibrėžtų tikslų. Pastaruoju atveju CRM yra sistema, kuri padeda rinkti ir saugoti jums aktualius duomenis ir juos apdoroja taip, kad būtų lengviau priimti verslui palankius sprendimus.
Informacijos galia
Kas valdo informaciją, tas valdo pasaulį – frazė banali, nes teisinga. Šiandien kaip niekada anksčiau galima patogiai ir nejuntamai gauti daugybę duomenų, bet vien juos rinkti ir kaupti nepakanka – turite duomenis analizuoti ir gebėti pasinaudoti gautomis įžvalgomis.
Jei esate iš tų, kurie galvoja, kad „robotas žmogaus nepakeis“, greičiausiai neįsivaizduojate, kokio roboto jums reikėtų ir kaip jį galėtumėte panaudoti ne tam, kad jus pakeistų, o tam, kad jums taptų gerokai lengviau gyventi. CRM, tam tikra prasme, yra robotas, kurio darbas ne pakeisti jus, o apdoroti nesuvokiamus informacijos kiekius ir taip padėti jums geriau dirbti savo tikrąjį darbą.
Į CRM galima žiūrėti kaip į indaplovę. Taip, galite indus plauti rankomis – daugybė žmonių tai daro, daliai jų tai netgi patinka. Bet galite patikėti darbus technikai ir, kol ji dirba už jus, skirti laiką ir jėgas naudingesnei veiklai. Sėkmingiausi verslai, nepriklausomai nuo industrijos, būtent tai ir daro. Jie patiki aktualių duomenų apdorojimą sistemoms, o patys užsiima tuo, ko technologijos padaryti negali – potencialą paverčia realiais pardavimais.
Ar duomenims kaupti ir analizuoti tikrai reikia CRM?
Reikia, jeigu norite gauti kokybišką rezultatą. Viena vertus, kuo daugiau ir įvairesnių duomenų kaupiama, tuo daugiau galimybių ir kelių į sėkmę atsiveria. Tai, kas jums iš pažiūros gali pasirodyti nereikšminga, sukaupus pakankamai didelį duomenų kiekį gali pasirodyti kaip itin svarbus veiksnys, lemiantis pirkėjų pasirinkimus.
Kita vertus, jei duomenis kaupti ir apdoroti mėginama rankiniu būdu, susiduriama su daugybe iššūkių. Pirmasis jų – žmogiškosios klaidos renkant duomenis. Toliau seka kompetencijos, požiūrio, mąstymo skirtumai tuos duomenis analizuojant ir interpretuojant. Galiausiai, duomenų kaupimas ir analizavimas gali reikšti ne didesnę naudą, o didesnes apkrovas ir neišnaudotą potencialą, nes anksčiau ar vėliau pradedama susidurti su informacijos kiekiais, kurių joks žmogus, jokio dydžio komanda, jokios protingiausiai padarytos Excel lentelės nepajėgs apdoroti. Tuomet duomenys tampa beverčiai.
Turbūt nesitikėsite, kad vienas padavėjas bus pajėgus sėkmingai aptarnauti 30 staliukų vienu metu, atsimins kiekvieno bent du kartus restorane buvusio kliento mėgstamą patiekalą, o naujiems klientams visada pasiūlys kažką bent jau artimo jų pomėgiams vien pagal tai, kokius drabužius jie dėvi. Juk neįmanoma, tiesa?
Nežinia, kaip ten su padavėjais, tačiau NT pardavėjams turime puikių žinių – dabar jūs tikrai galite aptarnauti daugiau klientų per trumpesnį laiką, greičiau parduoti NT objektus ir apskritai dirbti kokybiškiau. Konkrečių pavyzdžių galite rasti kitame mūsų įraše.
kodėl nesutaupot savo ir kitų laiko aprašydami viska glaustai ir aiškiai? niekam neįdomūs jūsų palyginimai ir jokios naudingos informacijos neduodančios istorijos.
Ričardai,
sutinkame 100% su Jumis. Straipsnio esmę būtų galima sutalpinti į keleta pastraipų.
Visgi pasirinkome tokį straipsnio stilių taikydami į platesnę auditoriją.
Tikriausia sutiksite, skirtingi žmonės skirtingai suvokia informaciją?
Tad palyginimai yra puiki priemonė sudėtingus reiškinius paaiškinti paprastai.
Ruošiame labiau techninių straipsnių ciklą apie CRM ir NT duomen nų valdymą.
Būtų įdomu išgirsti kokios temos Jus domina?