Ankstesniame straipsnyje jau kalbėjome apie tai, kad socialiniuose tinkluose pirmiausia turite reklamuoti save, o ne savo NT objektus. Šiame įraše aptarsime, kokie turėtų būti pirmieji žingsniai, ruošiantis nerti į socialinių tinklų vandenyną.
1. Išsigryninkite savo tikslinę auditoriją
Jūs norite, kad jus socialiniuose tinkluose sektų žmonės, kurie turi potencialo tapti jūsų klientais. Geroji žinia yra tai, kad jūs jau dirbate su klientais, tad žinote, kas jie tokie, ką turi bendro, kuo domisi. Jei nesate tikri, kad žinote, visada galite išnaudoti gyvą bendravimą su dabartiniais klientais tam, kad išsigrynintumėte jums aktualius dalykus. Tokia informacija yra ypač vertinga priimant strateginius sprendimus: ką, kaip ir kur komunikuoti.
2. Susiraskite įkvepiančių pavyzdžių ir juos išanalizuokite
Jei jau naudojatės socialiniais tinklais, neabejotinai sekate nors keletą žmonių, kurie nėra nei jūsų draugai, nei pažįstami, bet jų kuriamas turinys jums yra įdomus. Gal tai žurnalistai, gal politikai, gal ekonomistai, gal dizaineriai ar muzikantai. Nesvarbu, kas jie tokie, ar jie iš Lietuvos, ar iš užsienio. Pažiūrėkite ne į pavienius jų įrašus, o į platesnį vaizdą – ar jie turi vieną temą, savo „arkliuką“, ar kalba apie viską iš eilės? Ar jus sudomino tai ką jie kalba, ar tai kaip jie kalba? Kaip dažnai jie komunikuoja? Kaip jie bendrauja su savo sekėjais? Tuose pavyzdžiuose pamėginkite susivokti, kas jums artima, o ko nemėgintumėte daryti patys.
3. Apgalvokite savo komunikacijos strategiją
Galvodami apie savo tikslinę auditoriją, jos interesus ir pomėgius, pasirinkite vieną arba kelis socialinius tinklus, kuriuose norėsite kurti savo kaip profesionalo prekės ženklą. Tuomet apgalvokite, kaip norėsite save pristatyti. Peržiūrėjus geruosius, jums patinkančius pavyzdžius, tai padaryti bus lengviau. Apgalvokite ne tik tai, apie ką norėsite kalbėti, bet ir kokiu tonu bendrausite, kokias komunikacijos priemones naudosite. Pavyzdžiui, jeigu jums nejauku kalbėti prieš kamerą (net ir telefono), bet lengvai reiškiate mintis raštu, tuomet geriau rinktis rašymą. Jei rašydami darote daug klaidų, geriau rinkitės video formatą. Ir taip toliau. Svarbu apie tai galvojant nepamiršti, kad socialiniai tinklai yra skirtingi, jiems keliami lūkesčiai ir įprastas bendravimo tonas juose skiriasi, tad turite prisiderinti ir prie to.
4. Pasirūpinkite savo profilio estetika
Pasirūpinkite, kad kitiems vartotojams matoma informacija apie jus atitiktų jūsų komunikacijos strategiją. Pagalvokite, kokia turėtų būti jūsų profilio nuotrauka, kas turėtų būti parašyta informacijoje apie jus. Visa tai turėtų atrodyti patraukliai jūsų tikslinei auditorijai ir neiškristi iš bendro pasirinkto socialinio tinklo konteksto. Susitvarkykite ir tokius kosmetinius dalykus kaip privatumo nustatymai – jeigu norite rinkti sekėjus, pasirūpinkite, kad jūsų turinys nebūtų rodomas tik jūsų draugams, kad be jūsų patvirtinimo niekas negalėtų jūsų pažymėti nuotraukose ar įrašuose. Jeigu viešai komunikacijai pradedate naudoti paskyrą, kuri anksčiau buvo naudojama tik asmeniniais tikslais, atidžiai peržiūrėkite savo seniau skelbtus įrašus ir nuotraukas, kad ten nebūtų kažko netinkamo (pavyzdžiui, neblaivių nuotraukų iš draugės vestuvių).
5. Pasiruoškite komunikacijos planą
Taip, taip, planą. Kiek kartų per dieną/savaitę/mėnesį ketinate publikuoti savo sukurtą turinį, kokiu paros metu (tai irgi gali skirtis priklausomai nuo socialinio tinklo). Koks tai bus turinys, kokiomis temomis ketinate kalbėti. Galbūt jūsų tikslinė auditorija penktadieniais sėdi savo biuruose ir laukdami savaitgalio apsimeta, kad dirba, nors iš tiesų naršo po socialinius tinklus ir skaito juos dominančius straipsnius. Tokiu atveju penktadienį jūs norite atsidurti jų akiratyje. Kita vertus, jeigu pastebite, kad jūsų klientai laisvesni savaitės pradžioje, o penktadieniais neįmanoma jų pagauti, nes karštligiškai užsibaiginėja savaitės darbus, tuomet net nesistenkite jų dėmesio pagauti savaitės gale. Šita dalis, ko gero, sudėtingiausia ir reikalauja daug eksperimentų.
6. Daryti, peržiūrėti, keisti, daryti, peržiūrėti, keisti
Tuomet belieka tik pradėti įgyvendinti savo planą. Nusistatykite laiką, kiek ketinate daryti tai, ką esate sulanavę (pavyzdžiui, mėnesį). Po to pasižiūrėkite į rezultatus. Gal jūsų savaitgaliniai įrašai sulaukia daugiau dėmesio nei tikėjotės, o savaitės pradžioje niekas į juos nereaguoja? Gal vienos temos sulaukia daugiau dėmesio nei kitos? Gal video formatas populiaresnis nei straipsniai? Ar geriau reaguojama į trumpus įrašus, ar į išsamią nuomonę? Peržiūrėkite šiuos dalykus, pasilikite tai, kas veikia, keiskite tai, kas neveikia. Nenustokite eksperimentuoti.
[…] straipsnyje užsiminėme, kad vienas iš pasiruošimo komunikacijai socialinėje medijoje darbų yra išsirinkti sau tinkamiausius kanalus. Nors pagrindinės taisyklės visuose […]
super