Bent viename socialiniame tinkle savo paskyrą turi beveik kiekvienas internetu besinaudojantis žmogus, todėl nenuostabu, kad prekės ženklai ir savo paslaugas parduodantys specialistai stengiasi taip pat būti socialinėje medijoje. Prekės ženklai komunikaciją patiki agentūroms arba marketingistams įmonės viduje, o štai įvairūs specialistai, savo srities profesionalai dažniausiai paskyras ar puslapius tvarkosi patys. Deja, NT srityje situacija liūdnoka ir tikrai trūksta sėkmingų pavyzdžių. Geroji žinia – situaciją lengva pakeisti, o pirmieji tai padarę laimės daugiausiai.
Didžiausia klaida, kurią socialiniuose tinkluose daro brokeriai – tai savo naujienų srauto užkišimas NT objektų skelbimais. Svarbiausias dalykas, kurį reikia suprasti kiekvienam brokeriui – socialiniuose tinkluose jūs turėtumėte reklamuoti save, o ne savo NT objektus. Tai yra erdvė kurti savo reputaciją, savo – profesionalo – prekės ženklą. Visa kita ateis savaime.
Pažiūrėkite į tikrai sėkmingas ir daug sekėjų turinčias kitų sričių profesionalų paskyras. Neabejotinai sekate bent keletą tokių žmonių, jei nors kiek aktyviau naudojatės, pavyzdžiui, Facebooku. Dalis jų kalba vien tik apie glaudžiai su savo profesija susijusius dalykus, kiti leidžia sau būti spalvingomis asmenybėmis ir dalinasi gana privataus gyvenimo akimirkomis. Vieno recepto čia nėra – socialiniams tinklams reikia autentiškumo, o tai reiškia, kad juose turite būti savimi, turėti savitą balsą, savitą stilių, savo nišą.
Pamėginkite įsivaizduoti, kad psichologas savo paskyroje skelbia vien tik reklaminius pranešimus apie jo konsultacijų laiką, vedamų seminarų datas ir pan. Ar norėtumėte jį sekti? Ar jums tai atrodo įdomu? Greičiausiai ne. Daug įdomiau yra sekti įrašus psichologo, kuris nuolatos dalinasi įdomiomis įžvalgomis ir praktiniais patarimais, komentuoja aktualias realijas iš savo profesinės perspektyvos, o retkarčiais dar ir parodo, kad jis yra tiesiog paprastas žmogus, turintis šeimą ir pomėgių. Ar jis iš to gauna greitos ir tiesioginės naudos? Ne. Kodėl jis tai daro? Jis didina savo asmeninio prekės ženklo – savo vardo – žinomumą, kuriasi reputaciją. Jei jis tai daro sėkmingai, bet kuris iš sekėjų, prireikus psichologo paslaugų, pirmiausia pagalvos būtent apie jį.
Lygiai tas pats galioja ir NT brokeriams. Socialiniuose tinkluose žmonės ilsisi, „stumia laiką“, daro bet ką, bet ne ieško būsto, kurį nori įsigyti. Jeigu jiems reikia būsto, jie eina į NT portalus. Facebooke jie nori pamatyti ką nors smagaus, paskaityti ką nors įdomaus, sužinoti naujienas arba tiesiog pažiūrėti, kaip gyvena jų draugai arba jiems įdomūs asmenys.
Taigi, yra absoliučiai beprasmiška užgrūsti savo paskyrą NT objektų skelbimais, retkarčiais paįvairintais viena kita nuoroda į kokį nors straipsnį be jokio jūsų pačių komentaro. Jei netikite, nueikite į praktiškai bet kurio NT brokerio paskyrą ar puslapį Facebooke. Dažniausiai ten siaučia dykumų vėjai – skelbiamas turinys nesusilaukia jokio dėmesio. Taip yra dėl dviejų tarpusavyje glaudžiai susijusių priežasčių: neįdomaus turinio ir mažo sekėjų skaičiaus. Jei šioje pastraipoje atpažinote savo Facebook paskyrą, nenusiminkite. Jums tereikia tik noro, o mes jau visai netrukus pasidalinsime patarimais, kaip pasiruošti komunikacijai ir nedaryti bet ko, kaip prisitraukti daugiau sekėjų ir kaip kurti įdomų, aktualų turinį socialiniuose tinkluose.
[…] pirkti reklamą savo įrašams. Visgi jūs esate žmogus, tai ir naudokite asmeninę paskyrą. Jums reikia susikurti reputaciją, o ne turėti opciją nusipirkti dėmesio per reklamą. Išskyrus tokius atvejus kaip prezidento rinkimų kampanijos, kai reikia pirkti reklamą žinutei […]