Ankstesniame straipsnyje užsiminėme, kad vienas iš pasiruošimo komunikacijai socialinėje medijoje darbų yra išsirinkti sau tinkamiausius kanalus. Nors pagrindinės taisyklės visuose socialiniuose tinkluose yra tos pačios, yra subtilių niuansų ir tikrai prasta mintis vienodą turinį vienodu laiku skelbti keliuose skirtinguose kanaluose. Kituose įrašuose pateiksime konkrečių pasiūlymų, kokį turinį galėtumėte pasiūlyti savo sekėjams ir kokios turinio pateikimo formos jums tinkamiausios. Bet dabar apžvelkime pagrindinius socialinius tinklus ir jų specifiką: kokie vartotojai, kam naudojami socialiniai tinklai ir kokiu tonu reikėtų juose kalbėti.
Apie. Facebook yra didžiausias, margiausias ir sunkiausiai į apibendrinimus įspraudžiamas socialinis tinklas iš visų. Lietuvoje Facebook turi daugiau nei 1,5 mln. pilnamečių vartotojų, iš kurių maždaug pusė yra vyresni nei 35 metų. Vyrų ir moterų procentas apylygis. Čia savo terpę gali atrasti tiek su gyvenamuoju, tiek su komerciniu NT dirbantieji.
Kam naudojamas? Nemaža dalis vartotojų Facebook naudoja išskirtinai vien tik laikui prastumti ir pažiūrėti, kuo gyvena draugai, tačiau vis daugiau žmonių šį soc. tinklą naudoja kaip personalizuotą naujienų srautą, kur į vieną vietą suplaukia naujienos iš dominančių asmenų ir šaltinių. Čia sekami žurnalistai, politikai ir kiti viešieji asmenys, įvairiausio plauko influenceriai.
Asmeninė ar verslo paskyra? Facebook komunikuoti galima per asmenines paskyras arba puslapius. Pagrindinis skirtumas – puslapiuose galima pirkti reklamą savo įrašams. Visgi jūs esate žmogus, tai ir naudokite asmeninę paskyrą. Jums reikia susikurti reputaciją, o ne turėti opciją nusipirkti dėmesio per reklamą. Išskyrus tokius atvejus kaip prezidento rinkimų kampanijos, kai reikia pirkti reklamą žinutei paskleisti, net ir politikai nebesikuria puslapių, o komunikuoja per savo asmenines paskyras, nes puslapiai žmonių netraukia. Žmones traukia žmonės.
Kokiomis temomis kalbėti? Facebook suteikia daug laisvės. Čia tinka viskas nuo rimtų įžvalgų NT rinkos klausimais ar nuomonės apie karščiausias aktualijas (pavyzdžiui, prezidento rinkimų tema) iki lengvo ar asmeniškesnio turinio. Jei sugebėsite sujungti karštas aktualijas su NT rinkos tema (pavyzdžiui, koks vieno ar kito kandidato į prezidentus požiūris į NT sektorių), tai bus ypač vertingas turinys. Su asmeniškumais nepersistenkite – į Facebook geriausia žiūrėti kaip į gatvę ar miesto erdvę, o tokiose vietose iki apatinių nusirengti tikrai neapsimoka, jeigu iš to negyvenate.
Kokiu tonu kalbėti? Facebook yra ta vieta, kur gali labai gražiai derėti profesiniai interesai ir asmeninė žmogaus saviraiškos laisvė. Tai yra vieša, tačiau ganėtinai neformali erdvė, tad daug dėmesio nesulauksite, jeigu kalbėsite šaltai ir oficialiai. Būkite savimi, ieškokite savo balso, išlikite autentiški. Socialiniuose tinkluose kalba yra labai gyva ir artima šnekamajai, tad galite nebijoti išsireiškimų kitomis kalbomis arba slengo.
Apie. Vis populiarėjantis profesinis socialinis tinklas, turintis apie 400 tūkst. vartotojų Lietuvoje. Gana daug pasyvių vartotojų, kurie susikuria paskyrą vietoje savo CV, tačiau vis daugėja ir aktyviai diskusijose dalyvaujančių vartotojų, kurie LinkedIn naudojasi beveik kasdien. Jeigu dirbate su komerciniu arba prabangiu gyvenamuoju, jums čia būti tiesiog privaloma.
Kam naudojamas? Pagrindinė LinkedIn paskirtis – profesinių pažinčių mezgimas. Čia ieškoma naujų karjeros galimybių, darbdaviai ir talentų medžiotojai ieško potencialių darbuotojų. Kita vartotojų grupė – žmonės, kurie domisi savo profesijos naujienomis ir tendencijomis. Bet kuriuo atveju, čia profesionalai jungiasi su profesionalais ir dauguma yra suinteresuoti turėti daugiau vertingų pažinčių. Jeigu Facebook nusiųsite pakvietimą „draugauti“ nepažįstamam atvejui, labiau išprusęs interneto vartotojas jūsų nepriims saugodamas savo asmens privatumą. Tuo tarpu LinkedIn didžioji dalis vartotojų mielai priima kvietimus iš nepažįstamų žmonių, nes šis tinklas skirtas karjerai, o ne asmeniniam gyvenimui.
Asmeninė ar verslo paskyra? Čia neturite didelio pasirinkimo – asmenims yra asmeninės paskyros, o įmonėms ir organizacijoms (darbdaviams) – puslapiai. Pildydami savo asmeninį profilį (CV) priskiriate save ir LinkedIn jau registruotoms įmonėms ar organizacijoms. Ir čia svarbu pabrėžti – niekas neduos per galvą, jeigu jūsų LinkedIn profilis, tai yra jūsų CV, bus tuščias, tačiau naudos iš to negausite nė trupučio ir atrodysite nepatikimai. Įsikelkit profesionalią nuotrauką (tą, kur paprastai keliat į Facebook, nors ten ji atrodo pernelyg šaltai, oficialiai ir nuobodžiai). Užpildykit savo darbinę patirtį, aprašykite savo atsakomybes arba pasiekimus. Pasirūpinkite, kad atrodytumėte tvarkingai ir profesiškai patraukliai.
Kokiomis temomis kalbėti? LinkedIn atveju atsakyti paprasčiausia – kalbėkite apie tai, kas susiję su jūsų profesija. Galima dalintis įžvalgomis, galima jas praskiesti lengvesnio pobūdžio turiniu, bet daugiau mažiau viskas turėtų būti susiję su jūsų kaip profesionalo įvaizdžiu. LinkedIn turėtų klestėti su komerciniu NT dirbantys brokeriai. Gyvenamuoju NT užsiimantiems naudos taip pat gali būti nemažai, ypač jei kalbame apie naują statybą, prabangų NT – tai, ką perka žmonės, kurie samdosi kitus specialistus, kad taupytų savo laiką. Taigi, priklausomai nuo to, su kokiu NT dirbate, kalbėkite apie tai, kas padėtų prisitraukti tuos klientus.
Kokiu tonu kalbėti? LinkedIn kalbėkite tokiu pačiu tonu, kokiu bendraujate su savo klientais ir verslo partneriais arba šiek tiek laisviau. Nors bendraujant su savo srities kolegomis čia stilistiškai tinka profesinis slengas ir išsireiškimai užsienio kalbomis, jums turbūt aktualiau būtų susimedžioti potencialių klientų, kurie nebūtinai tą slengą ar išsireiškimus supranta. Galvokite apie tai, kas ir koks yra jūsų klientas ir kalbėkite taip pat, kaip kalbate su jais.
Apie. Labai populiarus socialinis tinklas, turi daugiau nei 550 tūkst. vartotojų Lietuvoje. Didžioji dalis jų yra jaunesni nei 35 metų. Moterų ir vyrų skaičius apylygis. Instagram galėtų daugiau naudos atnešti tiems, kas dirba su gyvenamuoju NT.
Kam naudojamas? Instagram vartotojai naudoja išskirtinai poilsiui ir pramogai. Populiarėjant Facebook naudojimui savo viešai personai kurti, vis daugiau žmonių asmeniškesnį turinį, skirtą tik draugams ir keletui sekėjų, perkelia į Instagram. Arba žaidžia fotografus, fiksuodami jiems užstrigusius aplinkos vaizdus. Panašaus pobūdžio turinio ieško ir patys. Čia niekas nesitiki politinių diskusijų ir neieško informacijos. Kvapą gniaužiantys gamtos vaizdai, grožis ir mada, įvairiausio pobūdžio dizainas, menas, draugų ir kitų įdomių žmonių kasdienio gyvenimo ar atostogų akimirkos – toks yra pagrindinis Instagram turinys.
Asmeninė ar verslo paskyra? Asmeninė, asmeninė ir dar kartą asmeninė. Ir turinys turi būti asmeniškas. Tiesa, turbūt dėl tokios atsipalaidavusios poilsinės atmosferos, Instagram vartotojai labai gerai konvertuojasi į pirkėjus, tad galima išmėginti ir verslo paskyrą konkretiems NT objektams reklamuoti, tačiau tuomet objektas (tiksliau jo nuotraukos ar video) turi varvinti seilę, nes be nepriekaištingos estetikos Instagram sunkiai ko nors pasieksite. Tekstai taip pat turėtų nepriminti NT portalų skelbimų.
Kokiomis temomis kalbėti? Instagram tinka viskas, kas nedvelkia darbu. Jūsų asmeninio gyvenimo, atostogų akimirkos ir darbinio gyvenimo fragmentai (iš serijos „brokeris irgi žmogus, o aš sėkmingas brokeris, tai pažiūrėkit, koks gražus mano gyvenimas“). Architektūros nuotraukos (būtinai pačių estetiškai nufotografuoti gražūs pastatai). Gali būti ir jūsų parduodamų objektų nuotraukos, jeigu sugebėsite jas pateikti kaip pačius iš savęs gražius meno kūrinius.
Kokiu tonu kalbėti? Instagram yra kur kas familiaresnis, bet kartu ir estetiškesnis socialinis tinklas nei Facebook. Čia retai kada būna aštrių diskusijų ir pykčio. Instagram būtų galima pavadinti savotišku hipių rojumi: arba gera ir gražu, arba nelabai įdomu. Taigi geriausia čia bendrauti šiltu, paprastu, kasdienišku tonu. Dažnai galima ir nieko nesakyti, kalbėti vien tik vaizdais, bet nepamiršti grotažymių (hashtag). Čia jos karaliauja ir atveda į jūsų įrašus žmones, kurie jūsų dar neseka. Geriausia rinktis keletą gana specifinių ir keletą platesnio pobūdžio. Statistika sako, kad optimaliausias grotažymių skaičius yra 11.
Kiti socialiniai tinklai
Nors socialinių tinklų yra kur kas daugiau nei aukščiau išvardintieji, tačiau NT pardavėjams į juos investuoti savo laiką vargu ar apsimoka, nes arba vartotojų juose mažiau, arba reikia specifinių įgūdžių norint sėkmingai juose komunikuoti, arba jie nėra tinkami dėl savo turinio pobūdžio arba pernelyg jauno auditorijos amžiaus.
Pavyzdžiui, Twitter Lietuvoje taip ir neprigijo. Vartotojų turi nemažai, tačiau didelė dalis jų yra neaktyvūs (užsiregistravę tik iš smalsumo). Juo daugiausiai naudojasi tie, kurie nori sekti tarptautines naujienas. Turbūt vienintelė priežastis lįsti į Twitter – jeigu jūsų tikslinė auditorija yra užsieniečiai.
O kaip su Youtube? Tai yra milžiniškas ir įtaigus socialinis tinklas, bet čia reikia ir stipraus turinio, ir charizmos, ir video montavimo žinių. Iki šiol Youtube esantys NT brokerių ar agentūrų video, realiai žiūrint, yra įdomūs tik patiems brokeriams arba norintiems jais tapti, bet ne potencialiems klientams. Turbūt vienintelis vertas paminėjimo lietuviškas pavyzdys (dėl savo aiškios paskirties ir pastovumo) yra NT brokerio Gedimino Šakio Youtube kanalas.
Ką dar būtų verta paminėti? Nebent SnapChat, bet tai yra stipriai dominuojamas jaunimo socialinis tinklas, taigi auditorija vargu ar tokia, kuri ketina įsigyti NT. Nors, jeigu dirbate išskirtinai su būsto nuoma, gal ir verta pamėginti ten pagauti studentų dėmesį su NT objektų nuotraukomis, jei jas fotografuosite būtent savo telefonu realiu laiku. Kitaip tariant, daug terlionės, abejotina nauda.
Turite klausimų? Nesutinkate? Norite pasidalinti geraisiais pavyzdžiais? Visada laukiame jūsų minčių komentaruose.
Add comment