TopBroker tinklaraštis

Ar greitai NT brokerius pakeis robotai?

Mokslininkų skaičiavimais, tikimybė, kad iki 2033 metų NT brokerius visiškai pakeis robotai, yra 68%. Tai nereiškia, kad profesijai lemta išnykti, tačiau tikrai reikia keistis ir adaptuotis.

Dar 2013 m. du Oksfordo mokslininkai atliko skaičiavimus, kiek pažeidžiamos įvairios profesijos tampa kintant technologijoms – vystant automatizacijos, robotikos ir dirbtinio intelekto technologijas. Jų skaičiavimais, tikimybė, kad iki 2033 metų NT brokerius visiškai pakeis robotai, yra 68%. Ką tai reiškia?

Ne, jūsų profesija nėra pasmerkta žlugti, bet tikrai reikės keistis ir adaptuotis, o pradėti verta jau dabar. Tie 68% reiškia, ne nuosprendį pačiai jūsų profesijai, o kad tiek procentų jūsų darbo ateityje bus galima automatizuoti arba perduoti dirbtiniam intelektui. Turint omeny, kad tyrimas atliktas prieš penkerius metus, jau galima matyti, kad technologijų pažanga kol kas tokius mokslininkų skaičiavimus tik patvirtina. Mes norime jums patarti, kaip būti tais, kurie išlieka ir tampa robotų valdovais, o ne jų aukomis.

Kas pasmerkti, o kas saugūs?

Pradžiai pažvelkime į kitas dvi profesijas. Tyrimo rezultatai rodo, kad didžiausia tikimybė būti pakeistiems specialiomis programomis yra pardavėjams telefonu – net 99%. Tuo tarpu rinkodaros ir pardavimų vadovai gali jaustis ramūs, nes jų pakeičiamumo tikimybė – vos 1%. Vėlgi, čia kalbame apie tai, kiek šių pareigybių darbo gali būti automatizuota. 

Jei nesekate technologijų naujovių, gali atrodyti keista – juk pardavėjas telefonu turi gyvai bendrauti su gyvais žmonėmis. Kaip jį gali kas nors pakeisti? Jei galvojate panašiai, pažiūrėkite šį video apie Google vystomą produktą:

Po šio video turėtų nebekilti jokių abejonių, kad pardavėjai telefonu yra pasmerkta profesija. Jau dabar jie tampa per brangūs ir nepakankamai efektyvūs lyginant su kai kuriomis kitomis rinkodaros priemonėmis, o neužilgo juos galės pakeisti štai tokie skaitmeniniai pašnekovai. 

Tai kodėl technologijos nepakeis rinkodaros ir pardavimų vadovų? Nes viską, ką įmanoma, jie savo darbe automatizuoja jau dabar. Pardavimams svarbių duomenų rinkimas ir susisteminimas seniai patikėti įvairiems įrankiams. Žmogus šioje profesijoje reikalingas tam, kad nuspręstų, kurie duomenys svarbūs, iš gautos informacijos pasidarytų išvadas ir ieškotų kūrybiškų sprendimų kylančioms problemoms. Čia svarbios psichologijos ir sociologijos žinios, analitinis ir kritinis mąstymas, kūrybiškumas. Dar ilgokai jokios programos negalės to pakeisti. 

Viso to reikia ir brokerio darbe, tačiau pernelyg daug jūsų laiko užima techniniai darbai.

strategija.png

Kaip brokeriams išgyventi IT džiunglėse

Išvada paprasta – stenkitės būti ne techniniai darbuotojai, o pardavimų strategai. Automatizuokite viską, ką galite automatizuoti, ir dirbkite tą darbą, kurio dar ilgai negalės atlikti jokie robotai – mąstykit, kurkit, strateguokit. Šiandien, kai kiekvienas gali pats įdėti skelbimą į NT portalą arba jame susirasti sau būstą, turite galvoti, kokią vertę jūs sukuriate savo klientams, kodėl jie turi kreiptis į jus, užuot darę viską patys, ir kaip efektyviai pasiekti tuos, kuriems jūsų paslaugos reikalingos. 

Išbandykite įvairius pardavimo kanalus ir metodus, nuolat ieškokite efektyviausio. Megzkite kokybiškus ryšius su daugiausia potencialo turinčiais klientais. Sekite, kaip keičiasi rinka ir visuomenės įpročiai. Ir būtinai domėkitės technologijomis. Net jeigu jums tai visiškai neįdomu, bent jau nepražiopsokite tų priemonių, kurias jau dabar naudoja jūsų kolegos ar konkurentai. Reguliariai peržiūrėkite savo darbo įpročius ir ieškokite, kurias užduotis galite nusimesti nuo savo žmogiškų pečių, išnaudodami IT sprendimus. Tai – jūsų išlikimo sąlyga, nes galų gale klesti tie, kurie dirba efektyviau.

Kaip technologijos gali brokeriams padėti jau šiandien?

Labai tinkamas pavyzdys šioje vietoje – geras CRM. Pavyzdžiui, mūsiškis TopBroker. Šiandien galime pilnai ar bent iš dalies automatizuoti nemažą dalį jūsų darbų: pirkėjų užklausų apdorojimą, komercinių pasiūlymų kūrimą, skelbimų talpinimą NT portaluose ir daugybę kitų sunkiau apibūdinamų darbų. Įvairūs sprendimai leidžia sutaupyti nuo keleto minučių iki ištisų valandų įvairių užduočių atlikime. Jei esate vienas tų, kurie informaciją kaupia užrašų knygutėse, exceliuose ar ant lipnių lapelių, o dieną pradeda nuo ėjimo per portalus ir skelbimų redagavimo, su TopBroker pagalba galėtumėte kiekvieną savaitę sutaupyti po kelias valandas savo brangaus laiko.

Ir tai tik pradžia. Laiko taupymas – pati akivaizdžiausia CRM nauda, tačiau yra aibė kitų: patogumas, saugumas, visa informacija vienoje vietoje ir kt. Galų gale, kruopštus duomenų kaupimas ilgalaikėje perspektyvoje leis dirbti neįtikėtinai kokybiškai ir klientus užkalbinti dar prieš jiems susivokiant, kad atėjo laikas ieškoti naujo NT objekto. Tačiau šią CRM naudą pajus tik „pardavimų vadovai“, nes reikės nuspręsti, kokią informaciją kaupti verta, ir susikurti strategiją, kaip ją išnaudoti savo naudai. Savo rutinoje ir įpročiuose paskendę „pardavėjai telefonu“ strategijų kūrimui paprasčiausiai neturės laiko.

TopBroker

Add comment